Perşembe, Şubat 09, 2012

GOLIFA

Guzel bir yarı yıl tatilinden sonra okullarımız yeniden açıldı .Tum ogrencilerimize başarılı bir ıkınci donem diliyorum.Bugun verecegim tarif Kıbrısta eskiden yılbaşı sofralarını vazgeçilmesiydi golifa, hem cok hafif bır tat hemde lezzetli.Hazır kızımda burdayken golifa yapmamak olmazdı.Cokta hafif bır tat.Içıne ne seker gırıyor nede kalorili baska sey .Lezzeti veren içindeki kuru meyveler.

  • 1/2 kilo haslanmis bugday
  • 250 gr. kadar suda bekletilip kabuklari soyulmus badem
  • 3-4 adet nar
  • 250 gr. kadar kuru üzüm
  • 1 fincan agartilmis susam
  • susam

Yapılışı :

Bugday haşlanıp suzulur.Tüm bu malzemeler bugdayla karıştırılır ve afiyetle yenir. Istege göre icine daha fazla nar veya badem konur.Kuru kayısıda arzunuza gore koyabilirsiniz.İşte bu kadar basit bir o kadarda guzel bir lezzet.


7 yorum:

Unknown dedi ki...

Özayım ellerine sağlık değişik bir tarif ellerine sağlık
sevgiler

Fatma dedi ki...

Harika bir tarif, ilk defa sizden duydum ismini:)

ozguluntarifleri dedi ki...

Ozaycim Egitim yilinda basarilar diliyorum.
Muthis bir sey bu canim cok begendim ellerine saglik.
cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

İlginç, her zamanki gibi:) Bizim diş buğdayı gibi basit, hafif ve lezzetli bir şey olsa gerek bu..Sadece nar bileyeter be Özayım, bu yenmez mi:)))) Ellerine sağlık Kıprıslım..

yukLex dedi ki...

eline sağlık çk gzl..


www.yuklex.blogspot.com

Unknown dedi ki...

ismi ilginç ama tadı lezzetliye benziyor. elleriniz dert görmesin. güzel paylaşımlarınız var. bu arada çay kahve bahane etkinliği 8-22 şubat arası ev sahibesiyim katılmanız dileğiyle sevgiler

Unknown dedi ki...

merhabalarrrrr
beni cok eskilere goturdunuz,
bizim buralarda disbugdayi deriz...
aynisini bebeklerimiz ilk disi cikinca yapariz.......
ellerinize saglik
kocaman opuyorum