Cuma, Şubat 27, 2015

ZEYTİNLİ PİDDA

 
 
 
 
Merhabalar bugun Kıbrıs'ın çok sevilen zeytinli piddasının tarifini paylaşmak istiyorum.Her zaman tepsiye yapardım bu sefer minik minik şekillerde yaptım. Her iki şekilde de resim paylaştım  .Bugun böyle minik minik yapayım dedim ağırlarken daha kolaylık. Babacıgım çok sever kulakları çınlasın. Sabahları cay veya nescafe ile çok iyi gidiyor. Benim burda arkadaşlar da çok seviyorlar ikramlarda özel istek üzerine her zaman yerini alır.

MALZEMELER
Hamuru mayalamak için
1 bardak zeytinyağı
1bardak süt
1bardak ılık suda erıtılmıs dr Oetker ınstant toz maya(uzrinde suda eritmeden diyor ama ben ılık suda eritiyorum)
Aldıgı kadar un

Hepsini ıyıce yoğurup bir koşede mayalanmaya bırakılır.

IÇ MALZEME
2 bardak ayıklanmış zeytin
2-3 adet soğan(minik minik doğranacak)
yarım bardak kuru nane
üzeri için susam çörek otu

YAPILIŞI
Mayalanan hamurumuza iç malzemeleri koyup iyice yoğuralım. Yaglı kağıt yaydığımız tepsiye iri iri parcalar koparıp elimizde hafifçe yuvarlayıp dizelim. Uzerlerine susam ve çörek otunu serpip fırına verelim.180 derece fırında pişirelim.30-35 dakika yeterli olacaktır. Yapanlara afiyet olsun.

21 yorum:

birgulunlezzetleri dedi ki...

Sıcak sıcak çok güzel olur bunlar. Ellerinize sağlık. Ben çayımı demlesem mi acaba.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Valla çayıda demledim bekliyorum Birgul Hanım:)

Güloanne mutfakta dedi ki...

Mis mis ellerinize sağlık.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Ellerine sağlık canım ucundan kıyısından ben de kıbrıslı sayılırım:))))
bir ara deneyeceğim zeytinli mamaları severim.

OnYüzMilyonOje dedi ki...

Zeytinli olan her lezzete hayranım zaten. Ellerinize sağlık.

icimdeki yolculuk dedi ki...

elinize sağlık zeytini çok seven ben bundan kesin yaparım ki

Adsız dedi ki...

Mis gibi olmuş ellerinize sağlık. sizin sayenizde menümüz değişti

http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/2015/02/dresslinki-kesfedin-discover-dresslink.html

Unknown dedi ki...

ayy çok güzel ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.

kolay yemek tarifleri dedi ki...

ne hoş bir lezzet bayıldımm

resimlinefisyemektarifleri dedi ki...

Ellerinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim emeğinize sağlık afiyet olsun.

akasyakokusu dedi ki...

Soğumadan bende geliyorum hemen Özay'cığım..Hatta çayımda elimde..Ellerine sağlık sana afiyetler olmuştur.

lezzetlilerim dedi ki...

ellerinize sağlık... sevgiler...

İnci Çelik dedi ki...

Of sıcak sıcak çayın yanında ne kadar güzel giderler. Ellerinize sağlık.

sihirlimavi dedi ki...

Zeytin ve soğan birlikteliğini çok severim, denemem lazım...

seldanın mutfak defteri dedi ki...

İnanılmaz lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık ablacım. Size afiyetler olsun. Sevgilerimi bıraktımmm...:))

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkürler.Hepinize sevgiler bıraktım.

Ada Deniz dedi ki...

Çay yanında sıcak sıcak mis gibi olur:)))

Hayalalemi dedi ki...

Zeytinli çöreklere bsyılırım bende mısırunlusunu yapuyorum oda çok güzel oluyor ellerinize sağlık bunuda deneyeceğim

Filiz Çatalkaya Orhan dedi ki...

Zeytini cok severim ama nedense zeytinle yapilan hamur islerini sevmiyorum..Ben bu tarifi darkli alternatiflerle denemek isterim..Ellerine saglik sevgiler..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Bizim Kıbrısımıza ozgü bu lezzeti denemenizi isterım .Toplantılarda benden ilk ıstenen.